Online media zullen in 2021 heel wat aan populariteit winnen. Hoewel we in 2020 reeds zagen dat heel wat meer bedrijven online gingen – mede door de aanhoudende wereldwijde pandemie, wordt hier nu in 2021 dubbel en dik op ingezet. Maar wat heeft 2021 nou in petto voor bedrijven en ondernemingen wanneer het aankomt op online media, en hoe kunnen bedrijven online media inschakelen om meer klanten te werven?
Blogs worden belangrijker
Meer dan ooit keren mensen naar Google om antwoorden te vinden op prangende vragen. Het is dan ook erg belangrijk dat jij hier het antwoord voor hebt – en dan liefst ook nog in de eerste 10 zoekresultaten verschijnt. Een van de manieren waarop je dit kan doen is door een blog te starten op je website. Door het onderhouden van een blog kan je informatieve teksten schrijven over de problemen waar jouw klanten mee te maken hebben en hoe jouw bedrijf, product of service deze problemen nou kan oplossen. Daarnaast hebben blogs ook een positieve impact op Google Rankings.
SEO gaat meer om kwaliteit draaien
Kwalitatieve teksten die mensen helpen bij hun zoekopdracht – dat is waar Google zich momenteel op gaat focussen. Wanneer je een blog of tekst schrijft is het dus geen goed idee meer dat je de hele tekst gaat volproppen met keywords tot op het punt dat jouw tekst houterig of slecht leest. Google kijkt momenteel uit naar goed geschreven en duidelijke teksten en rankt blog posts en pagina’s die een duidelijk antwoord bieden op de zoekvraag.
Korte, hapklare filmpjes voor online success
We weten al wel langer dat TikTok een razend populair platform is, maar wist je dat nu ook YouTube en Instagram met korte reels of korte filmpjes begonnen? Vooral op YouTube zijn deze korte filmpjes erg populair. Heel wat mensen zagen hun subscribers de hoogte in gaan en kregen in een mum van tijd enkele duizenden views op hun filmpjes. Indien je wil inzetten op YouTube is het dan ook een goed idee om een goede mix van korte en langere filmpjes op het platform te uploaden. Deze filmpjes kunnen je bedrijf in de kijker zetten, bepaalde vragen van klanten beantwoorden, maar ook laten zien hoe klanten jouw product of service kunnen gebruiken.
Video advertenties op Facebook
Men zegt vaak dat een beeld meer zegt dan 1000 woorden – en dat is zeker zo voor video advertenties. Video advertentie werden in 2020 opeens razend populair en we verwachten dat dit in 2021 zo zal blijven. Video advertenties trekken niet enkel sneller de aandacht van mensen die door hun Facebook feed scrollen, het is ook makkelijker om in een korte tijd heel wat informatie over te brengen. Daarnaast kun je makkelijker de voordelen van je product of service uitleggen en tonen dan met een foto of een tekstje.
TikTok Advertenties steken de kop op
In 2020 lanceerde TikTok eindelijk hun langverwachte advertentiekanaal. Op die manier kunnen bedrijven en ondernemingen nu ook sneller en makkelijker adverteren op TikTok zonder dat ze hier influencers voor moeten inschakelen. Indien je geïnteresseerd bent in het runnen van advertenties op TikTok is dit jouw kans. Nog niet enorm veel ondernemingen hebben hun weg gevonden naar dit kanaal waardoor advertentiecampagnes momenteel nog relatief goedkoop zijn. We verwachten echter dat advertenties op TikTok later dit jaar nog zullen boomen.
Add a Comment